عقاید یک رامین

آموزش 21

طبیعت سرسبز جاده اسالم به خلخال

آیا می‌دونستین تو بیان هم میشه از این کارا کرد؟ چه کاری؟ اینکه یه عکس بذاری تو متن و بغلش هم نوشته باشه. تو حالت معمولی وقتی عکس می‌ذارین تو پست، فقط میشه یه سطر نوشت کنارش که خوب دیده نمیشه اصلا. بیان این ویژگی رو خیلی وقته گذاشته. ولی کمتر کسی رو دیدم که ازش استفاده کنه. تو این پست می‌خوام نحوه این کارو بگم. این عکس رو هم خودم گرفتم. شبیه ویندوزه. بله میدونم :)) پس چرا شروع نمی‌کنم؟ چون می‌خوام یه کم پرچونگی کنم متن زیاد بشه، بره زیر عکس تا قشنگ مشخص بشه این ویژگی. فکر کنم کافی باشه. این جور وقتا مجری برنامه میگه : با ما همراه باشین.

 

خب شروع کنیم: 

1. تو پنل اصلی، برین قسمت تنظیمات و بعدش تنظیمات مرکز مدیریت.

2. ویرایشگر CKEeditor رو انتخاب کنین.

 

 

3. یه پست جدید شروع کنین.

4. دکمه الگوها (مشخص شده تو عکس) رو بزنین.

 

 

5. گزینه اول اینه: عکس - عنوان - متن

گزینه دوم: دو ستون و با عناوین مجزا  - متن

گزینه سوم - عنوان - جدول با متن

هر کدومو که مدنظرتون بود انتخاب بکنین. من گزینه اول رو انتخاب می‌کنم.

 



6. رو مربع سمت چپ دابل کلیک کنین. پنجره زیر باز میشه.

 



7. الان وقته وارد کردن مشخصات عکسه.

تو تب اطلاعات تصویر:
A - فیلد URL : آدرس عکس شماست.

B- متن جایگزین: اگر عکس‌تون لود نشه بجای عکس این نوشته دیده میشه که 99% مواقع عکس لود میشه. ولی این مورد به یه درد دیگه‌ای هم می‌خوره اونم سئو (seo) هست. وقتی تو گوگل دنبال یه عکس هستین یه متن می‌نویسین دیگه. درسته؟ مثلا می‌نویسین جاده اسالم به خلخال. اگر شما این فیلد نوشته باشین، گوگل راحتتر می‌تونه کسایی که دنبال عکس شما هستن رو به سایت شما هدایت کنه. هرچقدر نوشته شما دقیق‌تر و جزئی‌تر باشه بهتره. من تو این عکس طبیعت می‌بینم. سرسبزی می‌بینم و همچنین از موقعیت جغرافیاییش باخبرم. در ضمن، نوشتن این قسمت الزامی نیست.

C- عرض و طول: که بصورت پیشفرض 100 هست که به نظرم کمه. می‌تونین کم و زیادش کنین.

D- قفل: نسبت بین طول و عرض عکس رو ثابت نگه می‌داره.

E- فلش: عکس رو می‌چرخونه.

F- لبه: برای عکس لبه می‌ذاره.

G- فاصله افقی: فضای خالی چپ و راست عکس.

H- فاصله عمودی: فضای خالی بالا و پایین عکس.

I- چینش: عکس سمت راست پست باشه یا چپ.

 

8. تب پیوند :

اگر می‌خواین با زدن روی عکس، عکس باز بشه، این قسمت رو باید پر کنین.

J- فیلد URL: که همون آدرس عکسه.

K- مقصد: وقتی زدین رو عکس چه اتفاقی بیفته. تو همون پیج عکس باز بشه یا پنجره جدید باز بشه. من همیشه پنجره جدید می‌زنم. 


9. تمام. فقط یه نکته مهم. چیزی که موقع نوشتن تو پنل دیده میشه قرار نیست تو وبلاگ‌تون هم دیده بشه.

تو پنل من نوشته‌ها پست (قبل ادامه مطلب) وسط عکس تموم میشن؛ درحالیکه تو وبلاگ نوشته‌ها تا زیر عکس ادامه دارن. چاره این کار چک کردن اندازه عکس با "پیش‌نمایش" هست.

 

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۳۷ ب.ظ

 ۰ تا نظر تا الان نوشتن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)