عقاید یک رامین

پادکست

تازگیا پادکست گوش میدم. موقع کار می‌چسبه. خوشحال میشم پادکست‌هایی که می‌شناسین رو با یه توضیح کوتاه برام بنویسین.


+ خودم اینارو گوش میدم :

1. هاگیرواگیر: اصلا جدی نیست. فان به تمام معنا. گپ سه نفره سیاوش صفاریانپور، محمدرضا ماندنی و پژمان نوروزیه. از همه چی حرف میزنن. نیاز نیست که حواس‌تون رو جمع کنین، تمرکز کنین که موضوع از دست‌تون نره. وسطا هم آهنگ می‌ذارن. از مایکل جکسون تا شهرام شب‌پره.


2. رادیو راه: حرفایی از مجتبی شکوری در مورد روان‌شناسی. خیلی آروم و ریلکس. کم تونستم گوش بدم چون یه کم سنگینه. نمیشه همراه کار کردن گوش کرد. یه قسمت رو که گوش کردم خیلی حس خوبی داشتم. 


پادکست‌های پیشنهادی شما در ادامه مطلب


3. رواق: روان درمانی اگزیستانسالیسم (نسرین)

4. چنل بی: داستان‌های دنباله‌دار (نسرین)

5. بی پلاس: (نسرین)

6. رادیو مرز: در مورد موضوعاتی صحبت میشه که بین آدم‌ها فاصله می‌ندازه. زاویه دید جدیدی در مورد مسائل مختلف به آدم میده. (فرفره)

7. لوگوس: از فلسفه و منطق میگه. (لادن)

8. جعبه: از منصور ضابطیان هم جالبه. (لادن)

9. پاراگراف: پادکست تاریخیه. (لادن)

10. هلی تاک: درباره‌ی مهارت‌های فردیه خیلی مفیده. (لادن)

11. گالینگور: معرفی کتاب‌های کمتر شناخته شده ست و یه سری پرونده‌های جذاب هم درباره‌ی موضوعات مرتبط با کتاب و نویسنده‌ها داره. (لادن)

12. رادیو دیو: موقع کار میشه گوش داد و تمرکز زیاد نمی‌خواد. ترکیبی از موسیقی و شعر و متن‌های زیبا که هر اپیزود موضوع مشترک دارن. (دست‌ها)

13. دیالوگ باکس: خوبه و تمرکز بالا نمیخواد. دیالوگ‌های موندگار از فیلم‌ها با ترکیبی از موسیقی. (دست‌ها)

14. احسانو: (محدثه)

15. سمفونی های مالر و بتهوون: پادکست نیست ولی موسیقیه فاخریه (لیلا)

16. serial: اصلا برای زمان کار کردن مناسب نیست، چون جمع کردن تمام حواس رو میطلبه، اما هم برای تقویت لیسنینگ عالیه و هم هر فصلش، داستان پرکششی رو تعریف میکنه و تلاش گوینده برای جمع آوری و پیگیری حقیقت ماجرا، واقعا تحسین برانگیزه. (سارا خانی)

17. انسانک: حسام ایپکچی اول هر اپیزود انسانک می‌گه: انسانک، مجموعه‌ای از جستارهای صوتی‌ست که در اون، تجربیات زیسته و روزمرگی‌هامون رو با عمقی کمی بیش از معمول روایت می‌کنم.

به نظرم برای کسایی که کمی علاقه به فلسفه داشته باشن، جالب‌تره. من عاشق اینم که شب‌ها موقع انجام مناسک قبل خواب بهش گوش کنم :)) (سیمیا)

18. آسو: آسو خیلی روند ثابتی نداره توی همه‌ی اپیزودهاش. اکثرشون شبیه پادکست‌هایی هستند که ترجمان منتشر می‌کنه. یعنی یک مقاله، جستار یا سخنرانی رو ترجمه و قرائت می‌کنن. چند اپیزودش مصاحبه‌ست (من اپیزود مصاحبه با مرجان فرساد رو دوست داشتم) چند اپیزودش هم با عنوان غذاهای ایرانی، درمورد آشپزی و غذاست. که خیلی ازشون استقبال شد ولی من چون اهل آشپزی نیستم بهشون گوش نکردم. (سیمیا)

19. رادیو کارنکن: رادیو کارنکن، مصاحبه‌ی امین آرامش با آدم‌های موفقیه که با کارشون زندگی می‌کنن. من اپیزودهای صدرا علی‌آبادی و امیرمحمد قربانی رو دوست داشتم چون وبلاگشون رو می‌خونم. (سیمیا)

20. پلی لیست: پلی‌لیست هم که پلی‌لیسته! :) من انتخاب‌هاشو دوست دارم. خیلی تجدید خاطره کردم باهاش. (سیمیا)

21. رادیو گلی: فقط آهنگ پخش می‌کنه. مناسب ماشین و کاره. فقط وسطش میاد میگه "اینجا رادیو گلیه" (رامین)

22. فنامنا: علی سخاوتی با مهمون‌های مختلف درمورد زندگی معمولی شون صحبت می‌کنه. البته چند ماهه دیگه متوقف شده ولی قسمت‌های زیادی ازش هست. (فاطمه. ح)

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۸:۳۴ ب.ظ

 ۱۷ تا نظر تا الان نوشتن

رواق و چنل بی و بی‌پلاس رو پیشنهاد می‌کنم.
چنل بی و بی‌پلاسو شنیدم ولی نتونستم تمرکز کنم. هی حواسم پرت میشد.

رواق در مورد چیه؟

در کل مرسی :)
رادیو راه عالیه واقعا...همه رو گوش دادم تا الان
پادکست رادیو مرز هم من پیشنهاد میدم! در مورد موضوعاتی صحبت میشه که بین آدمها فاصله میندازه...زاویه دید جدیدی در مورد مسائل مختلف به آدم میده👌🏻
راه آره خیلی آرمش بخشه.
مرز هم سابسکرایب کردم ببینم چطوریاست

مرسیات :)
روان درمانی اگزیستانسالیسم
واااو .. پس خیلی جدیه
مرسی :)
چنل بی داستان‌های دنباله‌دارش رو گوش کن اول. بعد شیفتۀ لحن روایت علی بندری می‌شی:)
داستان لوسی و آتیلا در راسش.
چشــــم :)
من مدتی لوگوس رو گوش می‌دادم. از فلسفه و منطق میگه.
پادکست جعبه، از منصور ضابطیان هم جالبه.
پاراگراف پادکست تاریخیه اونم بعضی قسمت‌ها رو گوش دادم.
هلی تاک هم که درباره‌ی مهارت‌های فردیه خیلی مفیده. من بر حسب موضوع انتخاب می‌کنم و چند تایی رو استفاده کردم. می‌تونه کاربردی باشه.
پادکست گالینگور هم معرفی کتاب‌های کمتر شناخته شده ست و یه سری پرونده‌های جذاب هم درباره‌ی موضوعات مرتبط با کتاب و نویسنده‌ها داره.
مرسی از توضیحاتتون. جعبه رو یه ذره‌شو شنیدم.
از بین پادکست‌هایی که گوش میدم فکر کنم فقط بشه رادیو دیو رو موقع کار گوش داد و تمرکز زیاد نخواد.
ترکیبی از موسیقی و شعر و متن‌های زیبا که هر اپیزود موضوع مشترک دارن.

الان که فکر میکنم دیالوگ باکس هم خوبه و تمرکز بالا نمیخواد. دیالوگ‌های موندگار از فیلم‌ها با ترکیبی از موسیقی. البته خودم تازه باهاش آشنا شدم و خیلی زیاد گوش ندادم.
پس دیو رو هم می‌ذارم تو اولویت.

تشکرات فراوان
به علت اضطراب کوفتی و عدم تمرکز هرگز نتونستم حتیییی کتاب صوتی گوش کنم! پادکستم فقط یه بار شنیدم، اونم سر همون پروژه تجاوز و تعرض که خودت در جریامی... بسیار بهت افتخار میکنم که داری این کارو میکنی و از زمانت بهینه تر استفاده میکنی. دوستای من اکثرا طرفدار رادیو راه هستن، اونو ول نکن و بیشتر گوش بده:)
ببین منم تا حالا نتونستم کتاب صوتی گوش بدم و به نظرم جزو سخت‌ترین‌هاست. چون کاملا باید حواست جمع باشه و تمرکز داشته باشی. پس به خودت سخت نگیر :)
ولی هاگیرواگیر رو گوش کن. خیلی صمیمی و پر از تیکه‌هایی که خنده‌ات میگیره
حتی حتی سمفونی های مالر و بتهوون هم انتخاب خوبی هستند:)
فخر فروشی به موسیقی‌های فاخر؟؟ دختر یه کم جلف گوش بده گوشت حال بیاد :)))
احسانو هم خوبه 😁
در مورد چیه؟
همه فارسی گفتن، منم یه دونه انگلیسی بگم:)) پادکست serial رو امتحان کنین. اصلا برای زمان کار کردن مناسب نیست، چون جمع کردن تمام حواس رو میطلبه، اما هم برای تقویت لیسنینگ عالیه و هم هر فصلش، داستان پرکششی رو تعریف میکنه و تلاش گوینده برای جمع آوری و پیگیری حقیقت ماجرا، واقعا تحسین برانگیزه.
من معمولا موقع پیاده روی گوش میدادم که حواسم جمع باشه و بفهمم چی میگه
ایول. مرسی که گفتین. تا حالا گوش نکردم پادکست انگلیسی رو.

گفتین پیاده روی دلم گرفت. خیلی وقته پیاده روی نکردم :(
باور میکنید تا الان نمیدونستم " فخر فروشی" یعنی چی؟ :)))

الان رفتم خوندم :
فخرفروش یا مُتفَرعِن در اصطلاح به کسی گفته می‌شود که دوست دارد خود را جزء طبقه خاصی مانند اشراف، روشنفکران، مشاهیر یا هر طبقه خاصی جا بزند؛ فرد فخرفروش تلاشی وافر برای حضور در اجتماعات گروه‌های فوق دارد، تا با شرح گردهمایی‌های آن‌ها خود را عضو شاخصی از آن‌ها و فراتر از عامه معرفی کند.

من واقعا اینکارو نمیکنم هیچ وقت. واقعا :|
فقط خواستم بگم مالر باحاله. همین :)))
:))

تویی دیگه. خودت رو جزو طبقه باکلاس‌ها می‌دونی (که البته هستی). آهنگ فاخر گوش میدی. آهنگ فاخر می‌نوازی. آهنگ فاخر معرفی می‌کنی. 
من خودم خیلی دوست دارم سر کارم، آدم باکلاس و باشخصیتی دیده بشم ولی متاسفانه معروفم به سلطان سم‌های نامنظم :))) -_- حوصله بچه‌ها که سر میره میگن رامین یه سم بذار گوش کنیم جیگرمون حال بیاد :| :))) 
من کجا باکلاسم؟ باکلاس چیه اصلا ؟ :))) بییخخخیاللل :)))
سلطان سم های نامنظم :))) خیلی خوب بود :)))
چه اشکالی داره مگه باکلاس بودن؟ خوبه که :)

:))
من واقعا سختمه پادکست گوش بدم! اصلا تمرکز ندارم-_- یه مدت توی راه بین دانشگاه و خونه کتاب صوتی گوش میدادم و خیلی سعی کردم که تمرکزم به هم نریزه‌. بزرگ‌ترین موفقیتم همون بود.
بله بعضیاش تمرکز زیادی می‌خواد. من خودم نتونستم تا حالا کتاب صوتی گوش بدم ولی اونایی که بیشترشون آهنگن و جدی نیستن خیلی بهترن
من هم تالان خیلی گوش ندادم ولی مشتاق رادیو راه شدم چون آقای شکوری خیلی خوب صحبت میکنن
آره خیلی با آرامش حرف میزنه
یکم دیر رسیدم ولی اجازه بدید منم پادکست‌های مورد علاقه‌ام رو به لیست اضافه کنم :)
۱. انسانک، حسام‌الدین ایپکچی
۲. آسو
۳. رادیو کارنکن، امین آرامش
۴. پلی لیست، مختار رزمجو
خیلی عالی. دستتون درد نکنه. 

توضیح میدین هر کدوم راجع به چیه؟
بله حتما :)
اول یه تشکر کنم از شما که هاگیرواگیر رو معرفی کردید :)

حسام ایپکچی اول هر اپیزود انسانک می‌گه: انسانک، مجموعه‌ای از جستارهای صوتی‌ست که در اون، تجربیات زیسته و روزمرگی‌هامون رو با عمقی کمی بیش از معمول روایت می‌کنم.
به نظرم برای کسایی که کمی علاقه به فلسفه داشته باشن، جالب‌تره. من عاشق اینم که شب‌ها موقع انجام مناسک قبل خواب بهش گوش کنم :))

آسو خیلی روند ثابتی نداره توی همه‌ی اپیزودهاش. اکثرشون شبیه پادکست‌هایی هستند که ترجمان منتشر می‌کنه. یعنی یک مقاله، جستار یا سخنرانی رو ترجمه و قرائت می‌کنن. چند اپیزودش مصاحبه‌ست (من اپیزود مصاحبه با مرجان فرساد رو دوست داشتم) چند اپیزودش هم با عنوان غذایای ایرانی، درمورد آشپزی و غذاست. که خیلی ازشون استقبال شد ولی من چون اهل آشپزی نیستم بهشون گوش نکردم.

رادیو کارنکن، مصاحبه‌ی امین آرامش با آدم‌های موفقیه که با کارشون زندگی می‌کنن. من اپیزودهای صدرا علی‌آبادی و امیرمحمد قربانی رو دوست داشتم چون وبلاگشون رو می‌خونم.

پلی‌لیست هم که پلی‌لیسته! :) من انتخاب‌هاشو دوست دارم. خیلی تجدید خاطره کردم باهاش.

سعی کردم خلاصه بگم ولی خیلی موفق نبودم :)))
خیلی ممنون که وقت گذاشتین و کامل توضیح دادین :)
هاگیرواگیر رو خوشتون اومد؟ من خیلی حال کردم هی پشت سر هم گوش کردم. طنزش خیلی صمیمانه بود. 

فنامنا: علی سخاوتی با مهمون‌های مختلف درمورد زندگی معمولی شون صحبت می‌کنه. البته چند ماهه دیگه متوقف شده ولی قسمت‌های زیادی ازش هست.

ایول  :)

مرسی بابت توضیحتون :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)