عقاید یک رامین

من آینه نیستم

تازگیا به این نتیجه رسیدم که "با هرکی مثل خودش رفتار کردن" اشتباهه. در تضاد با هویت و شخصیت ثابته. چیزی مثل آینه که هیچ هویتی از خودش نداره. همش بقیه رو نشون میده. اگه چیز بدی جلوش باشه، بد نشون میده، اگه چیز خوبی باشه، خوب نشون میده. ما نباید بقیه رو نشون بدیم. ما باید خودمونو نشون بدیم. اگر کسی خوبی کرد بهمون، بهش خوبی کنیم. اگر بدی کرد، بدی نکنیم، اگه نمی‌تونیم بهش خوبی هم کنیم، بدی هم نکنیم. ولش کنیم. ازش دور بشیم.

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳ ق.ظ

 ۱۵ تا نظر تا الان نوشتن

آینه ی بی هویت... از این زاویه نگاش نکرده بودم.. باید بهش فکر کرد..!
:)
چه تفکر بر انگیز
:)
منم به این نتیجه رسیدم که ادم هایی که مدل شخصیتی اشون «من بد نبودم، زمونه باهام بد تا کرد» «اونقدر به سنگ خوردم که سنگ شدم» یا «از بس نیش خوردم افعی شدم» هستش صرفا ضعیفن
اجازه دادن بقیه تصمیم بگیرن که چه جور آدمی باشن
اجازه دادن بقیه هویتشون رو شکل بده
هیچ اراده ای از خودشچن نشون نمیدن
تسلیم شدن
چون ضعیفن
همین
موافقم. اینا تاثیر گرفتن از اتفاقات بد و برای رفتارهای بدشون فقط این بهانه رو دارن که به منم بد کردن، پس من هم به بقیه بد کردم
و منم به شدت موافقم باهات. :)
حس خوبیه خوندن این نوع تفکرات که تو اقلیت هم قرار دارن متاسفانه.!
موتوشکرات :)
ولی من فکر می‌کنم هویت و شخصیت ما جنبه‌های متفاوتی داره. همه‌ی ما هم خوبی کردن رو بلدیم و هم بدی کردن رو. واقعا آینه نیستیم که هر رفتاری که ازمون سر می‌زنه، بازتاب رفتار کس دیگری باشه؛ از درون خودمونه.
حرف شما درسته ولی آدم‌هایی هستن که معتقدن باید کاملا مقابله به مثل کنیم. زنگ بزنه زنگ می‌زنم، زنگ نزنه زنگ نمی‌زنم. اگه می‌خوایم زنگ نزنیم، بگیم دوست نداریم زنگ بزنیم همین. فقط منتظر رفتار بقیه بمونی که تصمیم بگیری چیکار کنی به نظرم اشتباهه.
میشه آدم هم خودش باشه و خوبی کنه و رفتاری که دوست داره داشته باشه، هم آینه‌ی دیگری باشه که شخص مقابل بفهمه چه رفتارای خوب یا برعکس، رفتارای نامناسبی داره؛ یجورایی حد تعادل بین دوحالت
طرف مقابل از کجا بدونه ما داریم رفتار خودمونو نشون میدیم یا خصایل خودشو بازتاب می‌کنیم بهش؟
کاملا موافقم باهات :)) چقدر متاسفانه مد شده که با هرکی مثل خودش رفتار کنیم عالیه و فلان!
ممنون :)
بدین وسیله میرزا موافقت خود را اعلام میدارد.
تشکرات ویژه بنده را پذیرا باشید :)
عالی بود این نوشته👌👌
لطف دارین :)
خیلی منطقی و متقاعد کننده بود!!!
خیلی وقت بود حس نکرده بودم که خفنی... تا این پست و زدی عمو
والا من خفن نیستم تکذیب می‌کنم
خب جوری رفتار میکنی که هستی و خودتی، ولی اگه از چیزی هم ناراحت شدی میگی، واکنش نشون میدی به حرفش ولی نه لزوما رفتار خودش یا مثل خودش
کلا حرف زدن بین آدما کنسل شده D:
ببین ف شین جان، من مخاطبم کساییه که فقط دنبال واکنش نشون دادن با توجه به رفتار یا کار نفر مقابلن. کاری با حرف زدن ندارم. مطمئنا که اگه آدما بتونن با هم حرف بزنن مشکلات زیادی حل میشه.
اوون که صد البته با وجود عمو هیچ شانسی برای خفن بودن ندارید😁
این یه بارم شانسی شد😐😁
:)) 
مطلب بسی مفید و قابل تامل بودندی :)
موتوشکرم
به قول مولانا، گر تو با بد، بد کنی، پس فرق چیست؟ :)
احسنت به مولانا :))
حرفت درسته ها، چه در کلیات و چه در جزئیاتش اما لزوماً همیشه و همه جا و در برابر هر کسی قابل انجام نیست...
آره. می‌دونم. خودمم بعضی وقتا عکسش عمل کردم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)