عقاید یک رامین

متضاد

جنس مخالف !!!

همیشه از این عبارت بدم اومده . ینی چی جنس مخالف ؟ ینی مرد مخالف زنه یا برعکس ، زن مخالف مرده ؟ بار معنایی منفی داره .

شایدم منظور اینه ک جنسیت دو حالت داره ؛ یا مرد یا زن . اگه این باشه هم ب نظر من این عبارت اشتباهه . جنس مکمل شاید ( تاکید میکنم شاید ) عبارت بهتری باشه . اصولا با متضاد کلمات مشکل دارم . مثلا 

متضاد مرد میشه نامرد ، متضاد زن میشه نازن

یا مثلا من چپ رو ب هیچ وجه محالف راست نمی دونم 

یا سیاه اصلا هم متضاد سفید نیست . 

شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۰ ق.ظ

 ۱۰ تا نظر تا الان نوشتن

نازن :)))
تا به حال به این موضوع فک نکرده بودم :/
جالب آره جنس مخالف درست نیس.
مکمل خوبه نسبتا :)
بعد چطور شما با آرایه های ادبیات کنار میومدین با این وض؟
همه چی با هیچی تضاد گرفته میشه تو ادبیات :|
:))
نمی تونین تصور کنین چقدر زجر میکشم :))
کلا با کلمات خیلی مشکل دارم . 
و حتی با ضرب المثل ها :| 
شاید ی بار بنویسم در موردشون :)
در مورد بار منفی جنس مخالف موافقم!

اما درمورد چپ و راست یا سیاه و سفید مشکلی ندارم!

میشه در مورد چپ و راست یا سیاه و سفید بیشتر توضیح بدید که چرا قبول ندارید تضادشونو?

در مورد چپ و راست : 
وقتی صحبت از دو تا شی هست میشه از چپ و راست استفاده کرده طوری ک اگه شی چپ مورد نظر نباشه چون بغیر از اون دو تا شی دیگه ای نیست ب ناچار سمت راستی مورد نظره . تو این حالت خاصه ک چپ متضاد راسته . کافیه تعداد اشیا بیشتر باشن دیگه چپ متضاد راست نیست . 

در مورد رنگ :
شما ی ماشین میخرین . من ازتون می پرسم سیاهه ؟ میگین نه . من میتونم ب این نتیجه برسم ک سفیده ؟
حقیقتش هم همینطوره که شما میگین.
مثلا شب و روز 
گرم و سرد
یا خیلی چیزای دیگه اصن تضاد ندارن !
نمیتونیم هم بگیم اگه از هر چیزی دو نوع وجود داشته باشه هرکدوم میشن مقابل هم چون همه ی این تضاد ها اینطور نیستن!
بعد قضیه چیه پس :|
ضرب المثلا براچی؟
امکانش هست جواب این نظرو رو فردا بدم ؟
الان مغزم کار نمیکنه دیگه :))

ب نظر من وقتی از کلا دو تا حالت باشه میتونیم بگیم متضاد هستن . مثلا خاموش یا روشن . یه چراغ یا روشنه یا خاموش . حتی اگه سوخته بازم خاموشه . 

قبلن ها در موردش تو بلگفا نوشته بودم ولی نابود شد :| الانم حوصله شو ندارم از اول بنویسم :|
خواهش میکنم :)
مرسی :)
آهان آهان! الان متوجه شدم منظورتونو :)

ازون لحاظ کاملا درست می فرمایید بنابراین اوناروهم موافقم :)

موتوشکرم ازتون :)
شب و روز چی؟
شب و روز میتونن متضاد هم باشن . چون وقتی شبه امکان نداره روز باشه :)
هرکس ی جور فک میکنه
ولی با نظرت موافق نیستم
مثلا متضاد باشه
چی میشه مگه؟
سلام :)
دقیقا . من هم انتظار ندارم همه مث من فکر کنن . ممنون ک مخالفت خودتونو اعلام کردین :)
اتفاقی نمیفته . اینها فقط عقاید من هستند :)
خب منم همینو میگم :|
اگه دو نوع نباشه نمیشه بگیم تضاده ...
ذهن منم درگیر شد :/
حالا اشکالی نداره کم کم اگه خواستین میتونین بنویسین :)
خودتونو درگیر نکنین :) چیز مهمی نیست
ایشالا :)
ازین پستای عقاید یک رامینی بیشتر بذارید :))

سلام :)
اگه عمری باقی موند ، چشم :)
خب پس چرا فکرتو درگیر چیزایی میکنی ک اهمیتی نداره؟ 
برای من شدیدا اهمیت داره
ولی اینو کاملا قبول دارم ک برای بقیه افراد بی اهمیت میتونه باشه 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)