عقاید یک رامین

مردم میگن محیط بیضی کشف نشده ولی من مخالفم

ب تقویمم نگا میکنم
29 آذر 
جلوش ی جمله نوشتم :

"روزی که محیط بیضی رو پیدا کردم"

اول دبیرستان میخوندم . ذوق و شوقی وصف نشدنی تو وجودم بود بخاطر این موضوع . همیشه تو جیبم ی کپی شو داشتم . ب هرکسی ک میدیدم نشونش میدادم. چ کسی ک معلم ریاضی بود چ کسی ک از ریاضی متنفر بود . هیچکس حرف منو باور نمیکرد ولی ناامید نمیشدم . رفتم خانه ریاضیات استان . ازشون وقت ملاقات خواستم . بهم دادن . رفتم . همشون استاد پیشکسوت ریاضی بودن . نتونستن واسه روشم ایراد پیدا کنن . نهایتا بهم گفتن :

" خیلی تر تمیز و شیک نوشتی"

فحش میدادن بهتر بود . میخواستم داد بزنم " من نیومد اینجا ک نحوه تایپ کردنو ب رختون ب کشم . چرا ب حرفای من گوش نمیدین ؟" ولی نتوستم . سنم خیلی کم بود . از اون اتفاق ب بعد دیگه ذوق و شوق گذشته رو نداشتم . بیخیالش شدم دیگه ولی هیچ وقت فراموشش نمی کنم . نظر دیگران برام دیگه مهم نبود . چون خودم ایمان دارم ک من تو این تاریخ این کارو انجام داد ، تو تقویمم ، تو 29 آذر نوشتم:
 "روزی ک محیط بیضی رو پیدا کردم" 

+ دانلود فایل ( تصحیح شد )   فایل حذف شد
يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ

 ۱۹ تا نظر تا الان نوشتن

بعضیا با حرفا و کاراشون طوری ذوق و شوق آدمو کور می‌کنن که انگار از اولشم هیچ وقت نبوده... بعدش میگن چرا ما از نظر علمی پیشرفت نمی‌کنیم :|
دقیقا . ذوق کور کن هستن ب اصطلاح :|
عنوان رو خوندم خود به خود لبخند زدم :)

خب چطور پیداش کردین؟ نمیگین برای ما؟
:)
گذاشتمش تو پست
چه جالب....
خیلی وقت ها بقیه آدم ها خودآگاه و یا نا خودآگاه ذوق و شوق رو توی بقیه از بین میبرن....
:)
بنابراین آدم باید همیشه مراقب رفتارش باشه
این روز میاد :) 
ایمان ، باور !!
تلاش 
میاد ولی روزی ک من نیستم 
:/
خیلی بی رحم هستن بعضیاشون
خیلی ... خیلی
جایی ثبتش نکردین ک الان گذاشتینش اینجا:|
نه ثبتش تکردم . 
خب میدزدنش خب:|
اونوقت میرن جایزه ی نوبل میگیرن چطو میخواین اثبات کنین این مال خودتون بوده:|
بدزدنش . دیگه مهم نیست برام :)

میرم خانه ریاضیات دخل هموشونو میارم :)))
در ضمن ، محض اطلاع شما میگم ، ریاضی جایزه نوبل نداره
من و باش ک ب فکر شما ام:| جای تشکر آدم و ضایع میکنین؟ دیگ توانایی در ضایه کردن آدما ام به رخ کشیدن داره؟:|
[اخم]
:(
من کی ضایع کردم ؟ :||

روش توی پی دی اف چی بود؟ ناقص نذاشتینش؟
سلام :)
بله ناقص بود . مرسی ک گفتین . درستش کردم 
پس نظر من کو؟
اینترنت قطع شد :| 
چند دقیقه پیش
گفتن این ک نوبل جایزه ریاضی نداره ینی ضایع کردن ؟ 
بله وقتی با لحن خاصی نوشته بشه
ی نوشته چطور میتونه لحن نویسنده رو نشون بده ؟
تلاشی که برای رسوندن بهترین لحن انجام میده رو حداقل نشون میده
یک نوشته نمی تونه لحن نویسنده رو اشتباهی نشون بده ؟
بیخیال
:)
باشه . بیخیال شدم :)
انصافا جالبه ها خب a و b هم اندازه نباشن میشه بیضی بقیه اشم ک قابل توجیه و دفاع کردنه .... فقط اون lim واسه چیه ؟ t هرچقد بطرف 0 نزدیکتر شه شکل فشرده تر میشه ؟؟
ولی انصافا اینقد حرصم میگیره ک ریلکس از کنار مسائل رد میشن بشعور آدم توهین میکنن ....
لیمیت رو باید میزاشتم تا t از بین بره . t هر چقدر ب صفر نزدیک میشه دو تا بیضی یه هم نزدیک تر میشن .
کاریش نمیشه کرد 
محیط بیضی با جمع کردن سری‌ها به دست می‌آد
اما این که فرمول صریح نداره با یه انتگرا‌ل‌گیری ساده قابل اثباته ( و خوب در نبودنش هم شکی نیست )
فایلتون حذف شده و دسترسی بهش ندارم. برام جالبه که بدونم نوع فرمول بندیتون چی بود که به چنین نتیجه‌ای رسیدین
می‌شه دوباره بذارینش؟
اینکه فرمول صریح نداره رو نمیشه ک اثبات کرد. میشه اثبات کرد ک با انتگرال گیری نمیشه پیدا کرد . الان سوال من اینه ک آیا پیدا نشدن فرمول از طریق انتگرال گیری به معنی اینه ک فرمول صریح نداره ؟ 
ی مثال ساده میزنم . 10 تا اتاق داریم . 9 تای اولی در دارن باز میکنیم میریم تو . آخری در نداره . نتیجه میگیریم ک نمیشه رفت تو اتاق این درسته ؟ شاید در پشتی داره . شاید باید از پنجره رفت تو . 
براتون میفرستم
این ایده برای یک بچه‌ اول دبیرستانی فوق‌العاده بود! شاید محشر بود! خیلی سخته که فردی دبیرستانی بتونه این ایده رو بده
ناکاملی اثباتش هم خیلی سخت به دید افراد می‌رسه (فهمیدین ناکاملیش رو یا بگم؟) در کل اگر خود من این راه حل رو توی دوران دبیرستان می‌دیدم بی شک قبولش می‌کردم! عالی بود
جالب اینجاست که تخمین بدی هم از جواب اصلی نداره. احسنت
:)
والا خیلی وقته دیگه از این جور فضاها دور شدم بهمون خاطر متوجه منظورتون از ناکاملی نشدم . 

ممنونم :) 
راستی، می‌شه با انتگرال گیری اثبات کرد که فرمول نداره
این که به صورت سری تیلور جواب رو می‌نویسن یعنی هیچ تابع حقیقی ( و احتمالاً حتی مختلط ) وجود نداره که بتونه انتگرال رو ارضا کنه ( این به این معنی هست که هیچ تابعی وجود نداره)

بذارین راحت تر مثال بزنم. عدد PI یک عدد کاملاً قرار دادی هست. اگر چنین قرار دادی نبود ما باید مساحت دایره رو با استفاده از سری که به عدد پی ختم می‌شه می‌نوشتیم

برای بیضی هم می‌شه یه تابع قرار داد کرد! اما توی توابع قرار دادی امروزی ( مثل sin , cos , log یا ضرب و جمع ) هیچ تابعی وجود نداره که بتونه محیط رو به ما بده
اهان . یادم افتاد . درسته . خیلی وقته ک دور شدم از این جور فضاها 
:) 
خیلی ممنون که وقت گذاشتین :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)