عقاید یک رامین

خصلت بی نام

یه سری آدما هستن با دیدن یه اتفاق برداشت های اشتباه میکنن . مثلا می بینین یکی میاد سلام میکنه بعد این نفر میگه دیدی دهنشو کج کرد موقع سلام کردن ؟ در حالیکه اصلا این طوری نبود . اتفاقا رو بزرگ نمایی میکنن . البته این کارشون عمدی نیستا . این طوری میبینن . اشتباه می بینن . من فک میکردم این خصلت منحصر به افراد معدودیه ولی بعد ک دقت کردم دیدم تعدادشون کم نیست . نوع دیگه این پدیده اسم رنگاست . من همیشه وقتی کسی چیزی رو با رنگش نشون بده از همه اعضای جمع می پرسم ک اون چیزو چ رنگی می بینین . در اکثر مواقع همیشه هست کسی ک یه رنگ متفاوت بگه . اسم این پدیده چیه ؟ اسم این خصلت چیه ؟ چطور میشه به این جور افراد فهموند ک در بعضی مواقع اشتباه می بینن ؟
دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۵۸ ب.ظ

 ۹ تا نظر تا الان نوشتن

خب به هیچ عنوان نمیشه فهموند که دارن اشتباه می بینن...
چون اگه هم بشه . اون طرف قبول نمیکنه
میگه خودم دیدیم!
اره قبول نمی کنن
به نظر من هیچکس صرفا اشتباه نمیبینه
هر کس مدل خودشو میبینه:)
مدل کسی نمی تونه اشتباه باشه ؟
هیچ طوری نمیشه چون چنین افرادی معمولا فکر میکنن همیشه درست میگن وگرنه تا قبل از برخورد با شما صدبار خودشونو اصلاح کرده بودن!!
ینی ناامید بشیم ؟
باید بکشیشون کنار بگی داری اشتباه میبینی. این اون رنگی که گفتی نبود. اون باری هم که حرف فلانی و به منظور گرفتی عین این بار اشتباه گرفته بودی...
به اون سادگیا نمیشه بعضی وقتا ...
به نظرم هر کسی با خط کش خودش دنیا و آدما رو اندازه می گیره ...
بعضی خط کش ها کجن 
یکی از نزدیک ترین آدمای زندگی من اینجوریه...
مورد داریم می ترسم یه حرف پیشش بزنم و برداشت اشتباه کنه :|
خیلی سخته :|
مدل خیلیا اشتباهه ولی تو دیدگاه بقیه:)
میدونین منظورم چیه ؟ 
این پستو نگاه کنین 
اگه دو نفر یکیش مستطیل ببینه و یکیش دایره ، میگیم نگرش شون متفاوته
ولی وقتی یکی بگه من مثلث می بینم ، این اشتباهه
رنگ ها رو نمیشه. ما یک پیراهن طوسی در خونه داریم که مال پدره و اصرار عجیبی داره قهوه ایه. حتی یکی از دایی هام میگه سبزه!:|
چه اهمیت داره خب؟ شاید دنیای اونا شبیه فیلترای فوتوشاپه. بامزه س که:)
شاید تو مواردی مث رنگ موقعیت های با نمک بوجود بیاد ولی من خودم شاهد چندین دعوا و جر و بحث بودم فقط بخاطر اشتباه تعبیر کردن
بعضی ها واقعا تو چشممون از اون فیلترا دارن در مورد اتفاقات . اتفاقات رو اون جور ک هست نمی بینن و این اصلا خوب نیس
من پریروز این پست رو خوندم ولی جواب مفید و قانع کننده نداشتم .
دیروز بعد از یه مسئله کوچکی یکی بهم گفت: دیدی فلانی چطوری حالمو گرفت منظورش فلان چیز بوداا، دقیقا یادآور این پست شد برام. جوابی ندادم فقط از قصد کلی گرفتمش به حرف، تا اینکه گیر دادم به یه حرفش و گفتم منظورت به من بود، بنده خدا یه ریز توضیح میداد و قسم میخورد، در همان حال بود که گفتم خب حتما من برداشتم اشتباه بوده و آروم شد و زود برگشتم به خونه اول و گفتم: خب شاید اون کسی که ازش ناراحت شدی هم منظور بدی نداشته و تو اشتباه متوجه شدی بهتر نبود بجای گفتن به من ، ناراحتیت رو به خودش ابراز میکردی، حداقلش این بود که یکم به موضوع فکر کرد...
این همه حرف زدم تا به اینجا برسم که: اینکه برداشتا و نگرشا متفاوته یک مسئله و اینکه صراحت و خواستن توضیح رو جدی نمیگیریم یه طرف. اوصولا توضیح و توجیه شخص سوم زیاد تاثیری نداره و چه بسا جانب داری محسوب شه و بشه برداشت اشتباه بعدی، کسی که ناراحتیش رو پیش نفر سوم ابزار میکنه اصولا علاقه ای به قانع شدن نداره .
حرفاتون درست . همشون . 
ولی من موضوع حرفم این نبود . فک کنم بد توضیح دادم .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)