عقاید یک رامین

بی تو مهتاب شبی

شب معمولی ای بود . مث هر شب . با مامانم داشتیم رادیو7 نگاه می کردیم . نیم ساعت مونده نیمه شب . مامانم خسته بود . بهم گفت " میرم بخوابم " 
بعد چن ثانیه برگشت به اتاق . انگاری ک چیزی یادش افتاده باشه " از ماه عکس نمیگیری ؟ " 

یاد جمله من افتاده که عصری تو خیابون بهش گفته بودم  " مامان نگاه کن ماهو ببین چقدر قشنگه . حیف دوربینم الان اینجا نیست "

مایوسانه بهش گفتم " آخه از تو خونه دیده نمیشه " 
گفت " مطمئنی ؟ " و اومد پرده رو کنار زد . خشکم زد . ماه درست بالای سرم بود . از پنجره کاملا دیده میشد .

 

خداروشکر میکردم ک صبح باتری دوربینو شارژ کرده بودم  . هول هولکی رفتم دوربینمو ورداشتم اومد اتاق . لای پنجره رو بیشتر باز کردم . نشستم دم پنجره و شروع کردم ب عکاسی . 

 

 

زیبایی ماه باعث شد تا تصمیم بگیرم شبو همون جا کنار پنجره بخوابم . بالشو گذاشتم رو زمین . پا شدم چراغو خاموش کردم . همین ک برگشتم صحنه زیبایی رو دیدم . نور مهتاب از لای پنجره افتاده بود رو بالش . 

ذوق زده شده بودم . تو زندگی آپارتمانی دیدن نور مهتاب جای ذوق کردن داشت . سرمو گذاشتم رو بالش . چشمامو بستم . سفیدی نور مهتابو از پشت پلک هام هم میتونستم حس کنم ...

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۵ ب.ظ

 ۲ تا نظر تا الان نوشتن

اولین باری که با دوربین مخصوص عکس برداری از اجسام سامانه‌ی خورشیدی از ماه عکس گرفتم٫ هیجانم قابل وصف نبود! البته هیچوقت پروسه‌ش کامل نشد. چون انگار روشش اینطوریه که ده بیست تا عکس خیلی خیلی با رزولوشن بالا و خیلی زوم شده از بخش های مختلف ماه میگیری٫ بعد همه را با هم "می دوزی". وقت نشد که عکس ها را با هم پیوند بزنم. اما هنوزم قشنگ بودن.
حق داشتین هیجان‌زده بشین. قبلاها بیشتر از ماه عکس می‌گرفتم. تو طول روز همیشه چشمم به آسمون بود ...

+ با نرم‌افزار خاصی این کارو میکنن؟
با نرم افزار خاصی عکس می گیرن یا پیوند می زنن؟ دوربینی که برای عکس گرفتن استفاده میشه٫ جای چشمی تلسکوپ نصب میشه٫ و با نرم افزار خودش کار میکنه. اگر اشتباه نکنم.
برای پیوند زدن عکس ها از نرم افزار های مختلفی استفاده می کنند. StarTool یا هر نرم افزار astrophotography processing باید کار کنه. ولی من هیچوقت به این مرحله نرسیدم :/
عکس گرفتن از مشتری (منظورم سیاره‌ست) خیلی هیجان انگیز تر از ماه ست ;)
پیوند زدنش برام سوال بود :)

جالبه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)