عقاید یک رامین

برتر بودن یا نبودن !

آقا من بعضا می‌بینم که بعضی‌ها هنوزم به وبلاگ‌های برتر بیان گیر میدن که چرا این شکلیه و محتوا چرا دخیل نشده و از این حرفا. یه سری من سوال دارم :

1. یه گروه با تعداد محدود باید بشینن همه وبلاگ‌ها رو بخونن و از نظر محتوا بهشون امتیاز بدن؟ 
2. بیان اصلا چند تا وبلاگ داره؟
3. خود این داورا رو کی انتخاب کنه؟ معیار انتخاب چی باشه؟ یه وقت بعدا به نحوه انتخاب اینا اعتراض نشه؟
4. چند تا از پست‌ها رو باید بخونن تا امتیاز بدن؟ یکی؟ دو تا؟ ده تا؟ چند تا کافیه؟
5. چطور وبلاگ آموزشی رو با وبلاگ شخصی باید مقایسه بکنن؟
6. چطوری تاثیر خستگی داورا که ناشی از ساعت‌ها بررسی محتواهاست رو به صفر برسونن تا حق کسی ضایع نشه؟
7. تو شیوه فعلی، انتخاب بر اساس اعداده که قابل قیاس با هم دیگه هستن و وقتی کسی اعتراض بکنه میشه بهش ثابت کرد که تو به خاطر اینکه 5 تا کامنت کمتر داشتی از فلانی یه پله عقب‌تری. با این حال این همه اعتراض شد به این روش. حالا اگه از رو سلیقه یه عده محدود این انتخابا صورت بگیره، همه قراره قبول کنن؟ کسی اعتراض نمی‌کنه؟ مگه میشه؟
8. می‌رسیم به سوال اصلی. بیان چرا باید اصلا این کارو انجام بده؟ چرا باید از لحاظ محتوا وبلاگارو بررسی کنه؟ اینی که بیان هر سال منتشر می‌کنه، فقط یه گزارشه. گزارشی که همه شرکت‌ها به اقتضای نوع بیزینس‌شون بصورت سالانه یا ماهانه میدن که می‌تونه مالی یا غیر مالی باشه. گزارش بیان از نوع غیرمالیه و چیزی رو انتخاب کرده که واسه همه جذاب‌تر باشه. می‌تونست آماری مثل امسال چند تا وبلاگ جدید بوجود اومدن، چند تا پست منتشر شده و ... رو سالانه بگه که مطمئنا برای هیچ‌کسی جذاب و بدرد بخور نبود.


 تنها ایرادی که به شیوه فعلی‌شون وارده فقط اسمشه. "فعال‌ترین‌های سال" به نظرم عبارت بهتریه. جزو وبلاگای برتر بودن به هیچ‌وجه‌ بیان‌گر مفید بودن محتوا نیست. همین‌طور، جزوش نبودن هم نشان از چرت‌بودن وبلاگ نیست. این گزارش فقط و فقط فعال‌ترین‌های سال اخیر رو نشون میده، همین و بس.
يكشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۴۰ ب.ظ

 ۷ تا نظر تا الان نوشتن

اینکه میاد با این معیارها وبلاگ‌ها رو بررسی می‌کنه هیچ ایرادی نداره. ولی اگه به محتوا توجه می‌شد باعث می‌شد رقابت به این سمت سوق پیدا کنه و بلاگرها به چی نوشتنشون دقت کنن نه تعداد پست و کامنت فالوور و... . ولی در کل من به این نتیجه رسیدم که گیردادن به محتوای وبلاگ‌ها درست نیست و بذاریم هرکی هرچی می‌خواد بنویسه. :)
به نظرتون بررسی محتوا اصلا قابل اجرائه؟ 
دو سه ساله برای کنترل مراقبت های سلامت مردم یه سامانه جامع الکترونیک به اسم "سامانه سیب" سطح کشور برپا شده. خیلی خوبه، همش آماره، آمارش هم هر لحظه به روز و آنلاین و دقیقه. توی هر شبکه بهداشت یه نفر سامانه سیب جمعیت تحت پوشش خود رو مدیریت میکنه و کاربراش هم پزشک و مراقب سلامت و... هستن، خلاصه شبکه مام نمیدونم چیشد سوپروایزری سامانه سیب رو دادند به من اتفاقا فردا هم بخاطرش مرکز استان ماموریت دارم. این همه توضیح دادم تا به این برسم که آمار خیلی باحاله خیلیاا شهرستان ما که تو استان از آخر اول بود الان در عرض یکی دو هفته دو رتبه صعود داشتیم، کار کردن باهاش حال خوب کنه طوری که مواظبم هوو رشته اصلیم نشه.
حالا ربط کامنت و پست با شما :))
آمار همیشه حال خوب کنه. به اونجور دیتا که هر لحظه در حال تغییره " real time" میگن. ادامه‌اش بدین به نظر من :)
کاملا موافقم که عنوان ایراد داره و بیان تقصیری نداره..."پرمخاطب ترین وبلاگ ها" هم شاید عنوان مناسبی باشه
عبارت "پرمخاطب‌ترین" شاید نتونه زیاد کامنت نوشتن واسه بقیه رو پوشش بده
قابل اجرا هست قطعا، اما زمان و انرژی و نیروی کار زیاد می‌خواد که وقتی بهش فکر می‌کنم می‌رسم به اون حرف شما که اصلا بیان چرا باید بیاد این همه وقت بذاره. :|
اندازه کل بلاگرا نیرو لازمه که بخونن و تصمیم بگیرن و نمره بدن :| 
آره خلاصه کار دشوار و زمان‌بریه اما غیرممکن نیست. :دی
ولی بهتره عطاش رو به لقاش ببخشیم و بیخیالش بشیم. :))
می‌بخشیم :)
آره دوست دارم ادامه میدم حتما. :)
چون برنامه جدیده و نیروی جوان و پرانرژی بهتر میتونن باهاش ارتباط برقرار کنن جذابه منم بین سوپروایزرها جوانترینشونم قشنگ راه بیافتم حتی جای پیشرفت هم داره.
عه مرسی real time هس فکر کردم ذهنم یاری نکرد.
موفق باشی :)
سلام
موافقم.
به نظرم -به دلیل همین مشکلاتی که در پی داره- اصلاً نیازی نیست وبلاگ‌های برتر رو (یعنی از همون نظر محتوایی) معرفی کنه، ولی این وبلاگ‌ها رو هم نباید با عنوان «برترین‌ها» معرفی کنه. همینی که شما گفتی :)
سلام :)
از موافقت شما تشکر می کنم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)