عقاید یک رامین

دارم کم‌کم بهش ایمان میارم

تد استرجن میگه نود درصد همه چیز مزخرفه

پنجشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۰۶ ب.ظ

 ۷ تا نظر تا الان نوشتن

"تد استرجن یکی از پرکارترین نویسندگان علمی تخیلی در دهه پنجاه و شصت محسوب میشد.بعد از هر موفقیتی دشمنی ها شروع میشدند و او ناچار بود که با نقدهای بی رحمانه ی منتقدانی رودرو شود که علنا می گفتند نود در صد تمام متون علمی تخیلی مزخرف است.پاسخ استرجن:بله درست است.اما نود درصد هر چیزی که چاپ میشود،مسقل از ژانر آن مزخرف است.جواب او در تاریخ با عنوان قانون استرجن ثبت شده است.نود درصد هر چیز آشغال است."

منبعش یک چیزی در حد شنیدن از بقال سر کوچه بود.
بقال سر کوچه‌تون کتاب هنر خوب زندگی کردن رو خونده :))
شایدم عمیق شیم به همین قضیه برسیم واقعا! :|

پ‌ن: این کامنتدونی شما ما را کشت. هی باید گوشی رو کجکی کنم بچرخه که دکمهٔ ارسالش بیاد! :))
شاید :)

+ عه. من فکر کردم درست شده :( اه
شیطونه میگه کلا برگردم به قالبای قبلی
:)))
نوشته رولف دوبلی :))
قبول ندارم... نود و نه درصد.
می‌تونی تصحیحش کنی و به اسم قانون مجتبی ثبتش کنی :)
به نظرم بالای صد در صده
حتی بعد منچستر اوله
میشه گفت پرطرفدارترین قانون دنیاست :))
یعنی اینکه یک نویسنده یه حرفی بزنه میشه قانون؟ تازه نظریه هم نه
قانون!
:|
این ممکنه نظر مترجم باشه. منم با شما موافقم
خیلیم عالی! اتفاقا چند ماه پیش این مطلب رو من توی کامنتی دیدم و رفتم که راجع بش بخونم...
< این قانون با اصل پارتو مطابقت داره، جالبش اینجاس که پارتو در زمینه احتمال ریاضی تحقیق میکرد و یه رابطه ای رو به وضعیت اقتصادی جامعه تعمیم داده و استرجن از اون الهام گرفته و باعث شده همچین نظری رو ارائه بده>

من یکی که شدیـــــــــــــد موافقم باش 👌👍
در مورد پارتو اطلاعی نداشتم. مرسی که گفتین :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)