عقاید یک رامین

بنگ

قاضی : چرا کشتی‌شون؟
من : همه‌شون می‌گفتن که سربازی‌ات که تموم بشه، آرزو می‌کنی بازم برگردی به این دوره.
قاضی: مگه سربازی؟
من: بله
قاضی: [آهی از ته دل و زل زدن به گوشه اتاق] راست میگن. دلت تنگ میشه
من: [به سمت نگهبان حمله می‌برد و اسلحه‌اش را می‌گیرد، به سمت قاضی برمی‌گردد] خداحافظ آقای قاضی
شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰ ق.ظ

 ۲۵ تا نظر تا الان نوشتن

من هیچ کس رو ندیدم دلش تنگ شه یا این حرف رو بزنه:-))))
کجا زندگی می‌کنین؟!!
والا هر کی مارو دیده اینو گفته
متوجه منظورتون نشدم؟ شهر خدمتم کجاست یعنی؟
چرا انقدر این پسرا سربازی و بزرگ میکنن اخه!!!!
حتما یگان شما راحته خب بهمون خاطر
همین دستت به خون آلوده نشده بود که شد ^__^

به جای اینهمه آه و ناله می نشستی خاطراتت رو می نوشتی بعد از سربازی حداقل یه کتاب پر فروش داشتی .. مردی رو تبعید کردن به جنگلهای استرالیا وسط برِ بیابون خاطراتش رو نوشته نوبل ادبی گرفته :)))
:))
خداییش من آه و ناله می‌کنم؟ :/
کارت که با قاضی تموم شد بی زحمت اسلحه رو بده دست من چون با بعضی کامنت گذاران کار دارم :))
چشم چشم :)) یه خشاب بسه؟
منم هیچ وقت دوست ندارم به دوران سربازی برگردم، هر کی که دلش تنگ میشه داره ادا در میاره و با تیر ژ۳ باید خلاصش کنی! :)))
والا. ادا در میارن :/ 
من گرینف رو ترجیح میدم :))
خیر. منظورم این بود ما که تا حالا از این حرف‌ها نشنیدیم! شما کجایین که از این حرف‌ها می‌شنوین؟!
قبلا هم گفتم اگه سربازی یه خوبی داشته باشه، اون هم اینه که قدر زمان رو بیشتر می‌فهمین
اهان. اصلا هر کی می‌رسه اینو میگه. راننده تاکسی تا بقال سرکوچه.
نمی‌دونم. یعنی هنوز حس نکردم که این تجربه رو منتقل می‌کنه یا نه
تمام دوران مدرسه، از سال اول تا سال آخر، یه اسلحه نیاز داشتم و تعداد کسایی که می‌گفتن دلت واسه دوران مدرسه تنگ می‌شه خیلی بیشتر از اونایی بود که می‌گفتن دلت واسه سربازی تنگ می‌شه. [الان معلوم بود داشتم در مسابقه کی‌ بدبخت‌تره خودم رو برنده نشون می‌دادم؟!] :)))
:))))))
جا داره روزی هزار بار سجده شکر بجا بیاریم بابت تموم شدن مدرسه. صد سال نمی‌خوام برگردم به اون زمان. 
آره معلومه کاملا :))
ممنون میشم یکیم تو مخ من بزنین!
منم عجیــــــــب دلم میخواد میتونستم برم سربازی:/ ولی نمیشه:(
:/
چیه سربازی براتون جذابه؟ چرا فکر می‌کنین خوش می‌گذره؟
ماهم تو اشپزخونه خدمت میکنیم
هه
جذابیت اونجاشه که من معمولا دستی تو شاد کردن جو یا سنگین کردنش دارم بعد تو شرایط سخت اگه تو ی جمعی باشم که یه یکی دو نفر پایه پیدا شه هیچی نمیفهمیم از بس میزنیم تو سر و کله هم...
سال پیش برای مسابقات روباتیک تهران حکومت نظامی بود رسما! شبا فقط ساعت یک و نیم تا چهار و نیم وقت میکردیم فذا بخوریم یا بخوابیم یه دو سه روزی اینطور بود و سختترش اینکه یه کمک مربی بوق اخلاق نصیبمون شده بود که نگم سنگینتره! به جد میتونم بگم خنده تو اون روزامون روا بود، من بی صبرانه مشتاقم تا امسال هم تو همچین کمپینی شرکت کنم... صرفا جهت فان بودن جو تو همچین موقعیتایی دوست دارم دو سال سربازی حسابی از خجالت این اخلاقم در میومدم
اینکه لحظات سختی روگذروندین شکی نبست ولی حواستون به یه موضوع نیست. شما برای رسیدن به اون موقعیت تلاش کرده بودین، زحمت کشیده بودین، وقت گذاشته بودین، عرق ریخته بودین. یعنی هدف‌تون بوده که به اون موقعیت برسین. همین علاقه شدید به موضوع کاری‌تون باعث شده که سختی‌های کنارش رو هم تحمل کنین. ولی تو سربازی فرق می‌کنه. هیشکی هدفش کارای بیهوده دوره سربازی نیست. اونم تو چه شرابطی که مافوق‌تون با ۵۰ سال سن وقتی بهش میگن بنویس دو هزار و هفتصد و سی و شش، می‌نویسه ۲۰۰۰۷۳۶. یعنی شما باید به تمام دستورات کسی که بلد نیست یه عدد چهار رقمی بنویسه بگین چشم.
من روحیه به چالش کشیدن خودتونو تحسین می‌کنم ولی فکر نکنم تصور درستی از سربازی داشته باشین
منم نمیفهممشون با اینکه سربازی نرفتم بالطبع. ظلمه قشنگ خب :/
ایشالا زودتر تموم شه بره خلاص شید. میتونم بپرسم چقدش مونده؟
حرص میدن :/
مرسی. تخلیه اطلاعاتی؟ از سرباز وظیفه حین خدمت؟ شیب؟ بام؟
راست میگن دلت تنگ میشه:))))
گلن‌گدن را می‌کشد :))
راس میگین! تا حالا از این زاویه نگا نکرده بودم:/
ولی یسوال؟؟ مگه برا کسایی که دو سال اول تو کنکور قبول میشن و بعد دانشگاه اسونتر از بقیه نیس؟؟ مثلا دانشجو پزشکی میره بیمارستان ارتش یا دانشجو مهندسی میره سر ساختای جهادی و ... اینا راحتتر نیستن؟؟
کی گفته این حرفو؟ من کارشناسی رو همون سال اول قبول شدم. ارشد رو هم استعداد درخشان شدم بدون کنکور قبول شدم و الان هیچ فرقی با بقیه ندارم
شکلک تعجب لطفا!
من پسر عموم وقتی پزشکی عمومیشو گرفت سربازیشو تو بیمارستان ارتش گذروند شیفتاش اینا منتهی بدون حقوق دیگه! با عرض پوزش ولی همون خر حمالی!
یه پسر عموی دیگمم مهندسی عمران خوند و اونم تهران سربازیشو تو یه گروه جهادیگذروند بازم به شکل خرحمالی البته:/
مگه شما تو کامنت قبل نگفتین راحت‌ترن؟ یا من بد متوجه شدم؟
من تو دهنی رو ترجیح میدم به اسلحه. :)
نمیشه بعضا
به این فکر کنید که زود تموم میشه و دلت هم تنگ نمیشه اصلا.!
زود تموم شدنش رو مطمئن نیستم
پس یه اسلحه هم برا من جور کنید بیام کمک.
شما دستور بده میدم بچه‌ها هدشات بزنن
از بچه ها تشکر کرده و فرمان آتش رو اعلام کنید بی زحمت :))
چشمم :))
سلامت :)
شب خوبی داشته باشی مهندس.
ممنونم :) هم‌چنین
خب راحتتره دیگه! لاقل یجایی خدمت میکنن که حالا حقوق نداره ولی مرتبط با شغلشونه خیلیم بی هدف نمیشه...
وگرنه همینجوریش به قول شما بی هدف و بدرد نخوره ولی اینا باز یه تجربه کاری ببدست میارن:/
البته اگر خرحمالی باشه که بازم مرتبط با رشته نیست که :))
بهترین و بدترین خاطرات زندگی من مربوط میشه به سربازی... بعضی وقت ها دلم برای اون روزها تنگ میشه ولی اصلاً دلم نمیخواد برگردم به اون روزها.
وقتی یه سربازه پایه‌تر اینو میگه باید قبول کرد :)
دلم نیومد نگم، قربون دستا پینه بسته ات سرباز، اون تفنگه بود قرار بود باهاش تیرهوایی درکنی گرگا فرار کنن؟ اونو بده دستم یه نوازشی با بعضی دوستان کامنت گذارنده داشته باشیم. چی میگن مردم؟ تا الان سرباز تحویل جامعه دادن اصن؟ رفیق فرستادن پادگان؟ صدا اه کشیدنا سربازارو شنیدن؟ دیدن رو پله ها یه سرباز تنها نشسته باشه گریه کنه؟ چی میگن این عزیزان؟ توالت شستن اونم به دستور مافوقی که حتی شاید از لحاظ سنی هم از خودت کوچیکتر باشه؟ ۲۴ساعت پست دادن؟ پاس ۳ وایسادن تو سرمای زمستون؟ لب مرز بودن جونشون تو دستشون؟ دو فاکینگ ماه اموزشی شون با دفعات محدود دوش گرفت درحالی که هی میکوبن به در و هر لحظه حس میکنی الان در کنده میشه گذشته؟ یه ماه بهشون بگی گوشیتو بذار کنار عرضه شو دارن؟! چه رسد به دوماه اموزشی و دل کندن از همه چی؟
اره خلاصه سرباز ( بغض دارد) بمیرم خودم برا همه تون. ول کن مردمو. دو سال لذتبخش و مسرت بخشی نیس. ببخشید اگه خیلیا اطلاع کافی ندارن.
فقط این تن بمیره سخن منو اویزه گوش کن عزیز! پس فردا سربازی تموم شه دلت تنگ میشه ها! این صدبار ؛))) از بالا هباپیماعا (هواپیماها) هم برا عموعای پایین دالی کن :)
#خداقوت_سرباز_وطنم
پاسخ زحمتاتون با خاک پاک وطنم:)
:)))))))))) 
نصف شبی خوندم کلی کیف کردم. دستت درد نکنه صخی. با این حجم از اطلاعاتت باید بگم چند ماه خدمتی سرکار؟ بابا تو خودت این کاره بودی ما خبر نداشتیم؟ خلاصه دمت گرم. 
بقول یاس، ولی این روزا می‌گذرن یه روزی صدای خنده‌هامو همه می‌شنون ...
فقط اونجا که هی می‌گفتی ببین دلت تنگه میشه بعدا و بعدش از ته دل می‌خندیدی :))) 
#درک_بالای_نسل_جوان :))))
همین که یه سرباز لبخند زده یعنی یه درخت انبه تو بهشت برا من کاشته شده :))) (#گند یک چیز را در بیاوریم:-D )
دیگه ادما باهم فرق دارن. ما یه زمونی رفیق که تحویل پادگان دادیم خودمونم حس میکردیم روز و شبمون داره تو پادگان میگذره! من حتی حس میکنم اضطراب و دلتنگی موقع پوتین گره زدن هاتون رو بلدم!:|
خلاصه که ببخش سرباز. ملت سطح اگاهی شون پایینه فقط، گناه دیگه ای ندارن.
وای رامین یادته یه بار بهت گفتم خشم شب! خشم شب میدونی چیه؟ بعد پوکر شدی گفتی اینو من باید از تو بپرسم:-D ؟
نکه ما از رو رفتیم و الان نمیخندیم؟ نکه اون روز که تو تراس بودم مردم هی بالا رو نگاه نمیکردن؟:-D
آررررررررره بابا! دلت تنگ میشه بعدا (خنده لطفا)
# قابلی نداشت نسل جوان:-D :)))
گرگا رو ببوس سرباز
مواظب خودتم باش نان باااگت
من امید دارم به رهایی

پ.ن:هرجا هم با ملتی مواجه شدی که اطلاعاتشون ضعیف بود شماره منو بده بهشون یه گپی بزنیم.
درخت انبه :)))
دست شما درد نکنه :)
آره :))) پشت تلفن :)) یادش بخیر
من گرگ نمی‌بوسم :/ 
مرسی
داییم کل دوران سربازیشو اینجوری گذروند که به هر کی میرسید میپرسید: فرق سربازی با بردگی چیه؟
بردگی. واقعا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
بایگانی
مهر ۱۳۹۸ (۱۹)
دی ۱۳۹۷ (۱۹)
تیر ۱۳۹۷ (۱۳)
آذر ۱۳۹۶ (۱۲)
مهر ۱۳۹۶ (۱۸)
تیر ۱۳۹۶ (۱۹)
دی ۱۳۹۵ (۱۲)
آذر ۱۳۹۵ (۱۶)
مهر ۱۳۹۵ (۲۴)
تیر ۱۳۹۵ (۲۵)
دی ۱۳۹۴ (۳۹)
آذر ۱۳۹۴ (۲۴)
مهر ۱۳۹۴ (۳۰)
تیر ۱۳۹۴ (۵۴)
دی ۱۳۹۲ (۱۳)
آذر ۱۳۹۲ (۱۶)